Ofte stilte spørsmål

  • Kan jeg benytte flere kamera og/eller vise skjerm/lerret på streamen?

 

  • Ja, med vår flerkameraløsning kan du enkelt vise flere kilder til seerne samtidig og de velger selv hvilke kilder de ønsker å se på. Dersom de ikke foretar noe valg, vil løsningen vår automatiske skifte mellom de ulike visningene hvor det er mest bevegelse.

 

  • Må jeg benytte meg av flerkameraløsningen?

 

  • Nei! Du kan like enkelt velge å bare vise en kilde av gangen ut til seerne for en mer klassisk "TV-opplevelse".

 

  • Kan jeg pause en sending?

 

  • Både ja og nei; du kan velge å vise en eller flere pausekilder når du ønsker å pause sendingen (eksempelvis reklamer, forberedte oppptak eller bare et enkelt stillbilde med teksten “Pause fram til tt:mm). En sending kan ikke settes på pause i den forstand at du stopper å sende ut video til seerne da dette vil føre til brudd i sendingen.

 

  • Kan jeg kommunisere med seerne under sendingen?

 

  • Ja! For øyeblikket har vi en enkel spørsmålsfunksjon hvor produsenten kan motta spørsmål og kommentarer fra seerne. Dette er dog en enveiskanal og kan ikke besvares skriftlig. I stedet må de besvares av den eller de personene som er på sendingen. Noe som også er mer naturlig.

 

  • Kan jeg streame så mye jeg vil eller er det en begrensning i form av tid/gigabytes e.l.?

 

  • Med et abonnement hos oss kan du streame så mye du vil! Det eneste du vil bli fakturert for er din faste månedlige avgift og for antall GB lagring av opptak utover ditt abonnement. Ta kontakt med oss for mer informasjon om våre pakker!

  • Hva trenger jeg for å komme i gang?

 

  • Det kommer litt an på hva du ønsker å sende ut til seerne, men et enkelt webkamera med/og en mikrofon er alt som skal til for å få deg ut på nett! Programvaren vi anbefaler er OBS Studio (Windows, OSX og Linux), som er gratis både for privat og kommersiell bruk. En guide for oppsett av OBS Studio finner du her.

  • Jeg har ikke peiling på hvordan jeg kommer i gang. Kan dere hjelpe?

 

  • Klart vi kan! Vi kan bistå fra A til Å; alt fra hvilket utstyr du burde ha, levering av gitt utstyr, oppsett, veiledning, lokal- og ekstern produksjon og support i ettertid! Det er bare å ta kontakt så hjelper vi deg uansett hvor du befinner deg i prosessen!

  • Kan jeg benytte mobilen min for å streame hos dere?

 

  • Ja! Alt du trenger er din egen mobil med kamera og mikrofon for å komme i gang! For tiden anbefaler vi Larix Broadcaster (Android og iOS) for å sende video, men vi jobber også med en egen app for å gjøre prosessen enklere for deg; så følg med! En guide for oppsett av Larix Broadcaster finner du her.

  • Hvor mange brukere kan vi som kunde ha?

 

  • Vi har ingen begrensning på antall brukere. 1 eller 200 spiller ingen rolle for oss!

 

  • OBS studio ønsker å gjøre en oppdatering, skal jeg godta dette, tar det lang tid og mister jeg mine innstillinger eller data av å gjøre det?

 

  • Vi anbefaler å holde OBS Studio oppdatert! Gjøres dette regelmessig tar det normalt under 1 minutt og du minster ikke dine innstillinger eller data av å oppdatere programvaren!

CompanyCast AS

Sjøgata 15/17, Bodø

06432

post@companycast.no